Рівненський інформаційний портал OGO.ua
Бренд року ОГО



подати
оголошення

24.01.2017, 16:02

Туризм як рушій розвитку Кривого Рогу

Практично щороку більшість українців намагається вирватися із дому, аби провести відпустку десь у цікавому місці, побачити щось нове. Зважаючи на останні події, усе більшої популярності набуває більш дешевий внутрішній туризм – на вихідні ми скоріше поїдемо до Ужгорода, аніж до Парижу.
Окрім того, щороку Україну відвідують понад 20 мільйонів туристів, і за рейтингом Всесвітньої організації туризму (UNWTO), наша держава входить до десятки лідерів міжнародного туризму за кількістю відвідувачів. Варто зауважити, що з року в рік рейтинг найбільш популярних серед туристів міст залишається практично незмінним – Львів, Київ, Одеса, Харків, за якими видніються обласні центри Західної України – Чернівці, Тернопіль, Івано-Франківськ. Проте у нашій країні насправді існує безліч неймовірно цікавих пам’яток, які варто побачити, а також десятки міст, що є потенційними туристичними центрами. На жаль, більшість з них має абсолютно безініціативну міську владу, що скаржиться на брак грошей та важкість залучення інвесторів, і замість того, аби отримувати додаткові кошти до бюджету та розвиватися, населені пункти залишаються депресивними та абсолютно не розвиваються.

Чималим туристичним потенціалом може похвалитися і мій рідний Кривий Ріг – промисловий гігант, один з найбільших постачальників залізної руди у світі. Місто має неймовірні, унікальні пам’ятки, про які можна розповідати годинами – адже практично кожен знає, що його довжина є рекордною у Європі і складає 127 кілометрів; тут розташовані діючі та покинуті шахти і кар’єри, насипані мальовничі штучні гори – відвали пустих порід; ну а жарт про криворізьких червоних горобців, який теж знає чимало наших співвітчизників, також не є вигадкою – в околицях та промислових зонах марсіанські пейзажі, коли уся земля навколо червона через високий вміст заліза, зустрічаються часто-густо. Заворожують постапокаліптичні на вигляд закинуті індустріальні об’єкти, які просякнуті міццю людини, що не встояла перед натиском природи; милує око блакить озер, що утворилися в колишніх гранітних копальнях. Мало хто відмовиться побувати в найбільшій у Європі доменній печі, спуститися на одно одного з найглибших у світі кар’єрів, або зробити фото із найбільшим в Україні квітковим годинником. Так чому ж про Кривий Ріг знає дуже обмежене коло туристів? Чому місто не стоїть нарівні зі Львовом чи хоча б Кам’янцем-Подільським у рейтингах за кількістю відвідувачів? Спробуємо розібратися у причинах та з’ясувати, як можна виправити цю ситуацію, значно покращивши економічну ситуацію міста.

Насамперед варто зазначити, що в плані популяризації промислового туризму зроблено вже немало. Не можна не згадати про розроблену стратегію розвитку, у якій туризм є одним із значущих напрямків; про бренд міста, що є дуже впізнаваним та має креативний слоган, який чудово запам’ятовується – «Місто, довжиною в життя»; не годиться забувати про Інститут розвитку міста, на сайті якого можна замовити неординарні екскурсії – від спуску у діючу шахту на глибину півтора кілометри чи в дореволюційну штольню, до прогулянки Великим каньйоном, утвореним штучно – аналогів йому немає в Україні.

Та перейдемо до проблем, що заважають місту стати одним із найвідвідуваніших у нашій країні. Найперша та найболючіша – брак промоції туристичних послуг в інших містах. Зараз можна бачити перші спроби прорекламувати місто, проте вдалими їх назвати важко. Декілька тижнів тому завершився перший промо-тур Кривого Рогу Європою, що, незважаючи на голосну назву, передбачав візит лише до двох невеликих містечок у Чехії та Польщі з погано продуманою програмою та малою кількістю відвідувачів. Насправді такий спосіб популяризації є неймовірно перспективним, проте направити його потрібно в першу чергу на великі українські міста, в яких на подібний фестиваль можна зібрати величезну кількість потенційних відвідувачів, що хочуть урізноманітнити свої поїздки.

Як варіант, також можна використати більш дешеву та не менш ефективну цьогорічну стратегію Бердянська – тут міська влада спрямувала зусилля на декілька найбільш цікавих для неї населених пунктів, серед яких був і Кривий Ріг. Протягом літа по всьому місту можна було спостерігати зовнішню рекламу, що рекламувала бренд Бердянська. Також цікавим рішенням було влаштування блог-туру – найбільш популярних блогерів міста запросили безкоштовно відвідати курорт за умови висвітлення подорожі у блозі. Загалом, можна знайти багато цікавих ідей, проте промоція є одним із найважливіших пунктів розвитку міста, отож на неї потрібно звертати чимало уваги.

Не менш проблемним аспектом є непристосованість Кривого Рогу для туризму. Місто просто не здатне приймати велику кількість відвідувачів через недостатню кількість готелів; на вулицях нема навіть примітивної системи навігації; ситуація з транспортом взагалі катастрофічна – без знання потрібного номера маршруту та розташування потрібного людині об’єкта доїхати кудись практично неможливо. Прогулянка вулицею не принесе ніякого задоволення через поганий стан тротуарів, купи візуального сміття – банерів, білбордів, вивісок тощо; історичні будівлі найчастіше виглядають так, ніби їх не ремонтували з моменту будівництва; єдина у місті пішохідна зона, що складає всього лиш 300 метрів, ігнорується водіями, які безкарно порушують її.

І, звісно ж, на заваді стає брак коштів. Без грошей не обійтися: їх потрібно залучати для вирішення попередніх проблем, для облаштування екскурсійних маршрутів та інших потреб. Тут є декілька виходів – вкладати гроші міського бюджету, що не завжди можливо; брати кредити у таких установах, як, скажімо, Європейський банк розвитку і реконструкції (ЄББР); та найбільш вигідний – шукати інвесторів, які зацікавлені у збільшенні відвідувачів міста.

На думку урбаніста Григорія Мельничука, для того, аби місто могло дійсно піднятися на високий рівень та стати туристичним центром України, міській владі слід дотримуватися наступного плану:

1. Розробити стратегію розвитку даної галузі
2. Залучити до її реалізації кошти (бажано інвесторські)
3. Провести реконструкцію об’єктів та міської інфраструктури
4. Подбати про рекламу
5. Продовжувати підтримувати та розвивати туризм, підкорювати нові ринки, в тому числі й закордонні.

В якості останнього аргумента на підтримку важливості вкладати та розвивати промисловий туризм у Кривому Розі, додам цікавий факт: туристичне господарство генерує 11% валового продукту в світі, а туристична індустрія – 4,2%. Тобто в довгостроковій перспективі бюджет нашого міста може зрости у декілька разів, і це принесе користь як містянам, так і нашій державі – як іміджу, так і економіці. Саме туризм допоможе українцям краще пізнати свою батьківщину, а криворіжцям стати більш відкритими до світу, а також зробить Кривий Ріг візитівкою України!

До теми:

Кривий Ріг: що в місті варто змінити на краще

Список переможців Всеукраїнського конкурсу учнівських творчих робіт «Я – журналіст!» 2016 року

Таємничий замок на Вінниччині

Джерело фото: http://krt.dp.ua
Система Orphus
Коментарі:

Квитки на концерти та в театри

Останні новини

Сучасна урологічна допомога

Новини партнерів

Клініка професора Стефана Хміля

Янчук